سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روشنگری و سربازان مدافعان حرم سایبری
 
نوشته شده در تاریخ شنبه 94/12/29 توسط محمد مهدی



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/12/20 توسط محمد مهدی
یکی از افراد حاضر در حاشیه برگزاری رزمایش موشک گفته است: برخی با ایرباس فرانسوی عکس یادگاری گرفتند اما ما با محصولات بومی و ایرانی خودمان عکس می‌گیریم.
خبرگزاری تسنیم: صبح امروز و در ادامه رزمایش موشکی سپاه پاسداران با نام اقتدارولایت، دو فروند موشک بالستیک قدر H و F  از ارتفاعات البرز شرقی شلیک شد. این موشک‌ها با موفقیت توانستند اهداف از پیش تعیین شده در سواحل مکران را در بردی در حدود 1400 کیلومتر مورد اصابت قرار دهند.

طعنه موشکی به عکس یادگاری با ایرباس +عکس

قبل از شلیک این موشک‌ها یکی از افراد حاضر طی سخنانی مزاح‌گونه خطاب به خبرنگاران، گفت: برخی با ایرباس فرانسوی عکس یادگاری گرفتند اما ما با محصولات بومی و ایرانی خودمان عکس می‌گیریم که مایه مباهات و غیرت ایرانی باشد.

همچنین پیش از شلیک موشک‌های قدر F و H  به سوی اهداف از پیش تعیین شده در فاصله 1400 کیلومتری در سواحل مکران، چند تیر هوایی برای دور شدن پرندگان از منطقه شلیک موشک‌ها‌، شلیک شد.

حاشیه دیگر اینکه، قبل از شلیک موشک‌ها، پهپادهای مسلح و رزمی نیروی هوافضای سپاه در منطقه به پرواز درآمدند تا به طور همزمان به مراقبت هوایی از منطقه شلیک پرداخته و هم تصاویر و فیلم‌هایی را از لحظه شلیک، تهیه کنند.

نکته دیگر اینکه، روی موشک‌های شلیک شده، جمله مشهور امام راحل که، "اسرئیل باید از روی صفحه روزگار محو شود"، به زبان عبری نقش بسته بود.
منبع:http://www.fardanews.com



برچسب‌ها: حاشیهعکس یادگاریرزمایش موشکی
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/12/20 توسط محمد مهدی

جای علامت سوال چه شکلی قرار می گیرد؟ جواب را به صورت نظر بفرستید.

منبع: http://sina296.blogfa.com



نوشته شده در تاریخ جمعه 94/12/14 توسط محمد مهدی

آرزو یعنی ...


یه جفت پای خسته و تابلویی که نوشته شده ...

کربلا 1 کیلومتر

یا حسین...



نوشته شده در تاریخ جمعه 94/12/14 توسط محمد مهدی
آیت الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و مدیر حرم امام رضا در مشهد (تولیت آستان قدس رضوی) بامداد امروز در بیمارستان امام رضا مشهد درگذشت.

من

آیت‌الله عباس واعظ طبسی در سن 80 سالگی به دلیل بیماری درگذشت.

به گزارش عصرایران، آیت الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و مدیر حرم امام رضا در مشهد (تولیت آستان قدس رضوی) بامداد امروز در بیمارستان امام رضا مشهد درگذشت.

وی روز 7 اسفند در انتخابات نیز شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت اما عصر همان روز به دلیل شدت بیماری، به بیمارستان منتقل شد. او با عارضه مغزی روبه رو بود و در این مدت در وضعیت کمای عمیق قرار داشت.

 عباس واعظ طبسی در سال 1357 با حکم امام خمینی به عنوان مدیر حرم امام رضا در مشهد (آستان قدس رضوی) منصوب شد و این مسؤولیت تاکنون ادامه داشت.

وی علاوه بر این مسؤولیت های دیگری از جمله مدیر عالی حوزه علمیه خراسان، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز برعهده داشت.

واعظ طبسی از روحانیون و چهره های سیاسی مهم ایران بعد از انقلاب اسلامی به شمار می رود.

منبع:http://www.asriran.com

آیت‌الله واعظ طبسی درگذشت

 




برچسب‌ها: درگذشت ایت الله واعظ طبسیعصر ایرانخبر روز
نوشته شده در تاریخ جمعه 94/12/14 توسط محمد مهدی
بدون شک همه ی والدین دوست دارند فرزندانشان جزو شاگرد اول های کلاس باشد. البته برای شاگرد اول بودن شرایط متعددی نیاز هست که تغذیه ی سالم و درست از مهمترین آنهاست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در واقع داشتن تغذیه ای متعادل نه تنها برای رشد بدن بچه ها بلکه برای سلامت مغز آن ها نیز لازم و ضروری است. مواد غذایی خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و قدرت تمرکز بچه ها را بالا می برد. مغز نیز مانند هر ارگان دیگر بدن، مواد مغذی موجود در مواد غذایی مصرفی را جذب می کند. در این مطلب 9 ماده ی غذایی مفید را توصیه می کنیم که برای افزایش سلول های خاکستری مغز مفید هستند.

ماهی آزاد
ماهی های چرب مانند ماهی آزاد یکی از منابع خوب اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای رشد و عملکرد مغز مفید هستند. جذب کافی این اسیدهای چرب می تواند به بهبود مهارت و قدرت ذهنی بچه ها کمک کند. توصیه می کنیم به جای ساندویچ های سوسیس و کالباس و هات داگ و غیره برای بچه ها ساندویچ ماهی آزاد با نان گندم کامل آماده کنید.

تخم مرغ
تخم مرغ منبع خوب پروتئین ها است و زرده ی آن کولین قابل توجهی دارد. این ماده ی مغذی برای رشد و بهبود حافظه بسیار مفید است. بهتر است برای صبحانه ی بچه ها تخم مرغ یا املت حاوی سبزیجات آماده کنید.

کره ی بادام زمینی
بچه های عاشق کره ی بادام زمینی هستند. بنابراین می توان از آن به عنوان یک میان عده ی حاوی ویتامین E بهره مند شد. ویتامین E آنتی اکسیدان محافظ غشای سلول های عصبی است. کره ی بادام زمینی همچنین حاوی تیامین و گلوکز است که اولی برای مغز مفید بوده و دومی انرژی زا است. می توانید روی میوه هایی مانند سیب یا موز از این کره زده و به بچه بدهید. البته حواستان باشد که فرزندتان جزو کودکان آلرژیک به این مواد غذایی نباشد.

غلات کامل
غلات کامل مانند نان ها و غلات صبحانه تأمین کننده ی گلوکز هستند که منبع انرژی مورد نیاز مغز محسوب می شود. غلات کامل همچنین حاوی ویتامین B هستند که برای دستگاه عصبی مفید است. توصیه می کنیم در هر وعده ی غذایی به بچه ها نان های تهیه شده از غلات کامل داده شود.
 
توت ها و بری ها
فصل توت انواع آن را خریداری کرده و به بچه ها بدهید. توت ها به بهبود قدرت مغز و افزایش تمرکز کمک می کنند. این میوه های ریز و خوش طعم سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان های دیگر هستند. دانه های ریز داخل توت ها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 ها هستند که برای مغز مفید است. توت فرنگی، بلوبری، تمشک، شاه توت، توت سفید و غیره حاوی مواد مغذی زیادی هستند که برای بچه ها مفید و لازم است. همچنین می توانید در تهیه ی انواع اسموتی ها از توت ها استفاده کنید و یا از آن ها برای تهیه ی دسرهای سالم بهره ببرید.

لوبیاها
انواع لوبیاها شهرت زیادی در بهبود سلامت قلب دارند. اما ارزش این مواد غذایی فراتر از این حرف ها است. لوبیاها برای مغز بچه ها نیز مفید هستند چون، به واسطه ی دارا بودن پروتئین ها، کربوهیدرات ها، فیبرها، ویتامین ها و مواد معدنی انرژی خوبی به مغز می رسانند. برخی از انواع لوبیاها مانند لوبیا چیتی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 نیز هستند که برای رشد و بهبود عملکرد مغز لازم هستند. توصیه می کنیم به سالاد بچه ها لوبیا اضافه کنید و بدانید که خوراک لوبیا نیز انتخاب مناسبی است.

سبزیجات رنگی
سبزیجات رنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده و غنی تر هستند. این سبزیجات برای حفظ و ارتقای سلامت مغز مفیدند. توصیه می کنیم سبزیجات رنگی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین، کدوحلوایی، هویج، اسفناج و غیره را وارد برنامه ی غذایی بچه ها بکنید. می توانید از این سبزیجات در تهیه ی سوپ ها یا اسپاگتی بیشترین استفاده را بکنید. سالاد کاهو به همراه هویج، گوجه فرنگی، ذرت، کلم قرمز و غیره نیز انتخاب مناسبی است. البته باید کمر همت ببندید و انواع ترفندها و تکنیک ها را به کار بگیرید تا این قبیل سبزیجات مفید را به خورد بچه ها بدهید. بهترین کار تهیه ی فینگرفودها و تزیین زیبای سالادها است تا بچه ها تشویق به مصرف سبزیجات بکنند.

شیر و ماست
ویتامین B برای رشد بافت های مغز، ناقل های عصبی و آنزیم ها مفید است و محصولات لبنی منبع خوب این مواد مغذی هستند. شیر کم چرب یا ماست منبع فوق العاده ی پروتئین برای مغز محسوب می شوند. محصولات لبنی همچنین منبع ویتامین D هستند که برای نوجوانان و کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. باید بدانید که در این سنین نیاز به ویتامین D بیشتر است. بنابراین لازم است که برای بهبود عملکرد مغز و همچنین افزایش میزان کلسیم و ویتامین D بدن بچه ها میانه ی آن ها را با محصولات لبنی خوب کنید.

گوشت های قرمز کم چرب
گوشت قرمز منبع آهن است که به حفظ انرژی بدنی و قدرت تمرکز آن ها در مدرسه کمک زیادی می کند. گوشت گاو منبع خوب زینک (روی) نیز محسوب می شود که قدرت حافظه ی بچه ها را بالا می برد. اگر فرزندی گیاهخوار دارید که لب به گوشت نمی زند باید آهن بدن او را با مصرف لوبیاها و سویا تأمین کنید. لوبیاها حاوی آهن غیرهم هستند که برای جذب شدن حداکثری نیاز به ویتامین C دارند. بنابراین بهتر است در تهیه ی غذا و خوراک ها یا ساندویچ ها از میزان زیادی سبزیجات بخصوص فلفل دلمه ای استفاده کنید. توصیه می کنیم تا حد امکان از دادن گوشت های فراوری شده مانند سوسیس و کالباس و غیره به بچه ها اجتناب کنید و آن ها را به تغذیه ی سالم عادت دهید.

منبع: تبیان



برچسب‌ها: تبیانافزایش هوشتمرکز بچه ها
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/12/13 توسط محمد مهدی
بررسی‌های اولیه آشکار ساخت که بین زمستان و بهار گرم و خشک اخیر با شیوع ویروس زیکا در برزیل ارتباط وجود دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان کارشناسان بر این باورند که دمای بالا و خشکسالی در برزیل ناشی از پدیده ال نینو و تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر بوده است.
 
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: ویروس زیکا که از پشه «آئدس» منتقل می‌شود یک تهدید جهانی برای سلامتی است زیرا طبق بررسی‌ها، طی سال گذشته هزاران مورد از نارسایی‌ مادرزادی در برزیل با ویروس زیکا ارتباط داشته است. این نارسایی مادرزادی که میکروسفالی نام دارد موجب می‌شود نوزادان با سرهای کوچک به دنیا آیند.
 
اگرچه برخی از کارشناسان زیست محیطی معتقدند که شیوع بیماری ناشی از ویروس زیکا با بارش‌های شدید باران ناشی از پدیده ال نینو در بخش‌های آمریکای مرکزی و لاتین مرتبط است اما در این مطالعه کارشناسان اظهار داشته‌اند که شیوع ویروس زیکا به دلیل بالا رفتن دمای هوا و خشکسالی شدیدی است که در سال 2015 در شمال شرق برزیل رخ داده است.
 
به گزارش هلث دی نیوز، به اعتقاد کارشناسان گرمای هوا و عدم بارش کافی باران ترکیبی از تغییرات آب و هوایی و پدیده ال نینو است. بالا بودن دمای هوا می‌تواند نرخ رشد پشه‌های آئدس را افزایش دهد. همچنین پشه‌ها به آب نیاز دارند که وقوع خشکسالی برای آن‌ها دردسرساز می‌شود اما ساکنان مناطق شمال شرقی برزیل با ذخیره منابع آبی داخل کانتینرها در فصل خشکسالی زیستگاه‌های خوبی برای این موجودات فراهم کرده‌اند.


منبع:ایسنا




برچسب‌ها: ایسناویروس زیکاگرما
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94/12/11 توسط محمد مهدی

نقاشی چهره,طراحی چهره,فرج الله,سلحشور,کارگردان,فیلمساز,هنرمند,انقلابی,متعهد,حضرت یوسف,مهدی سلحشور,فرهنگ,هنر,عباس گودرزی,درگذشت  

«فرج الله سلحشور» کارگردان متعهد و انقلابی کشورمان که مدتی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان ریه بستری بود، صبح روز 8 اسفند 94 دار فانی را وداع گفته و به لقاالله پیوست. روحش شاد

این هنرمند انقلابی کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی-مذهبی چون ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر(ع) را در کارنامه دارد

منبع: تلخندک




برچسب‌ها: تلخندکنقاشی فرج الله سلحشوردرگذشت فرج الله سلحشورکارگردان انقلابیکار گردان فیلم یوسف پیامبر
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94/12/10 توسط محمد مهدی
انواع کرم‌ها و ماسک‌های ضدجوش را امتحان کرده اما به نتیجه نرسیده‌اید؟ این بار از طب سنتی کمک بگیرید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، داشتن پوستی صاف و بدون جوش از دغدغه‌های همیشگی خانم‌هاست. این برآمدگی‌های زشت و دردناک آنقدر اعصاب خردکن هستند که حاضر هستیم هزینه‌های زیادی برای برطرف کردن آنها بپردازیم. به‌همین دلیل سراغ انواع محصولات موضعی مثل ژل‌ها، کرم‌ها، ماسک‌ها و حتی لیزرهای گران‌قیمت و داروهای خوراکی پرعارضه می‌رویم اما متاسفانه خیلی اوقات از آنها نتیجه دلخواه را نمی‌گیریم، پس راه‌حل چیست؟ 

دکتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی، معتقد است جوش‌های پوستی از مشکلات داخلی بدن خبر می‌دهند و باید به‌صورت اساسی و نه فقط از طریق پوست درمان شوند. آنچه در ادامه می‌خوانید توصیه‌های این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای رهایی از جوش‌های صورت و بدن با کمک طب سنتی است. 

مشکل اصلی از داخل بدن است

در طب سنتی، بافت‌ها و اجزای مختلف بدن جدا از هم محسوب نمی‌شوند، بنابراین تغییرات پوست فقط به این ارگان وابسته نیست و می‌تواند با سایر اعضای بدن هم مرتبط باشد. خیلی اوقات علت جوش‌های پوستی، احتباس مواد زاید در بدن است. همچنین اگر غذای دریافتی بیش از حد موردنیاز باشد یا مناسب مزاج نباشد و دستگاه گوارش نتواند آن را به‌خوبی هضم کند یا اینکه براثر بالا رفتن سن، سوخت‌و‌ساز بدن تغییر کند و رژیم غذایی مطابق با آن عوض نشود یا به هر دلیلی یکی از مراحل هضم مثل هضم معدی و کبدی دچار اختلال شود یا درنهایت اگر پوست فرد ضعیف باشد، جوش و آکنه رخ می‌دهد. 

احتباس مواد زاید، متهم ردیف اول!

مواد زاید بدن در طب سنتی به چهار دسته تقسیم می‌شوند؛ بلغم (مواد با طیف رنگی سفید یا بی‌رنگ)، دم یا خون (طیف رنگی قرمز)، صفرا (طیف رنگی زرد) و سودا (طیف رنگی خاکستری و سیاه). بنابراین برای تشخیص علت جوش و نوع ماده زاید در بدن باید به رنگ آن توجه کرد. اغلب جوش‌ها قرمز رنگ و حاوی خلط خون یا دم هستند. 

بعضی آنها در نوک‌شان رنگ تیره‌ای دارند. دسته‌ای هم روشن‌تر و حاوی مایعات آبکی هستند. جوش‌ها را همچنین می‌توان به نوع نوک تیز و پهن تقسیم‌بندی کرد. اخلاط صفراوی و سوداوی باعث جوش‌های نوک تیز و اخلاط دموی و بلغمی بیشتر باعث جوش‌های پهن‌می‌شوند.

مصرف گوشت، شیرینی و چربی را کاهش دهید

براساس اینکه کدام یک از اخلاط در بدن افزایش یافته است، درمان‌ جوش می‌تواند متفاوت باشد؛ به‌عنوان مثال درباره جوش‌های قرمز رنگ باید از یک رژیم غذایی اصلاح شده از نظر تولید خلط دم استفاده کرد. برای این منظور باید مصرف گوشت‌ قرمز، انواع شیرینی، روغن‌ها، چربی‌ها، گردو و بادام‌زمینی را کاهش داد و در مقابل از مواد پاک‌کننده خلط دم یا مواد افزایش‌دهنده اخلاط دیگر استفاده کرد. 

در این رابطه کاهو بسیار کمک‌کننده است و می‌توان یک وعده غذایی را به سالاد کاهو اختصاص داد. لبنیات کم‌چرب، کدو، تخم‌کدو، بادام، جو، برگ گشنیز، جعفری، خرفه، هویج، ماش، برنج و عدس هم می‌توانند برای رفع جوش مفید باشند. در میان گوشت‌ها نیز بهتر است از انواع لطیف آن مانند ماهی سفید، قزل‌آلا یا جوجه مرغ استفاده شود. 

چاشنی‌های ترش به کمک شما می‌آیند

تمرهندی یکی از داروغذاها برای رفع انواع جوش به حساب می‌آید. این میوه ترش‌ مزه را می‌توانید به شکل مستقیم یا صبح‌ها ناشتا به‌صورت حل کرده در آب جوش مصرف کنید. همچنین می‌توانید آن را به‌عنوان چاشنی در سوپ مصرف کنید. یک سوپ تهیه شده از تمرهندی، گشنیز، جو، برنج، عدس و آب‌مرغ برای کاهش جوش‌های صورت بسیار مفید است. از غذاداروهای دیگر می‌توان به آبغوره، آبلیمو و تاحدودی سرکه اشاره کرد. این مواد گرچه حالت غذایی دارند اما اگر در مقادیر زیاد مصرف شوند، اثر دارویی پیدا می‌کنند.

عناب، کاسنی و شاه‌تره را فراموش نکنید

ازجمله گیاهان با خاصیت دارویی برای رفع جوش می‌توان به عناب، گیاه کاسنی و شاه‌تره اشاره کرد. این مواد به‌خصوص برای بهبود جوش‌های نوک تیز از نوع سرسفید یا سرسیاه مفید هستند. عناب طعم خوبی دارد و می‌توان آن را به‌عنوان تنقلات یا به شکل شربت و جوشانده مصرف کرد. ریشه و برگ کاسنی و شاه‌تره را هم می‌توان به‌صورت مستقیم یا عرق‌گیری شده به‌کاربرد. 
 
از میان اعمال یداوی، حجامت کردن می‌تواند به خروج خون اضافه و مواد زاید از بدن کمک کند و جوش‌های پوستی را کاهش دهد. البته این کار باید حتما توسط متخصص طب سنتی انجام و در چندین جلسه تکرار شود. متخصصان طب سنتی علاوه بر حجامت معمولی می‌توانند برای اثربخشی بیشتر از روش‌های خاص و حجامت‌های عضوی نیز استفاده کنند. این نوع حجامت معمولا بعد از طی دیگر مراحل درمانی جوش به کار می‌رود. 

فشردن جوش هم از دیگر اعمال یداوی کمک‌کننده در این زمینه به‌حساب می‌آید. به‌طور کلی جوش را نباید خیلی فشار داد اما با رعایت بهداشت و شست‌و شوی دست قبل و بعد از فشردن آن می‌توان محتویات جوش‌های سرسیاه و سرسفید را خارج کرد. این کار از کدر شدن پوست و نفوذ رنگدانه‌های جوش‌ به‌خصوص نوع سرسیاه آن به اعماق پوست جلوگیری می‌کند.

ازآنتی‌باکتریال‌های ضد‌جوش کمک بگیرید

درمان‌های موضعی برای رفع جوش باتوجه به نوع و ضخامت پوست، متفاوت هستند. یک درمان موضعی ساده برای انواع پوست استفاده از مخلوط عسل و آبلیمو است. البته می‌توان به این مخلوط مقداری نمک نیز اضافه کرد و آن را با پنبه روی پوست مالید. همین کار را می‌توان با مخلوط سرکه و عسل نیز انجام داد. خیلی اوقات باکتری‌های موجود در سطح پوست، محل تجمع اخلاط اضافی بدن را به‌عنوان محیطی مناسب برای رشد خود انتخاب می‌کنند و باعث ایجاد جوش‌های چرکی می‌شوند. اما با استفاده از این دو مخلوط می‌توان اسیدیته پوست را بالا برد و شرایط رشد باکتری‌ها را برطرف کرد.

با ماسک باقلا لایه‌بــرداری کنید

بــرای تهیه مـــاســـک ضدجــوش، روشن‌کننده و شفاف‌کننده پوست می‌توانید از آرد باقلا استفاده کنید. باقلا خشک معمولا در عطاری‌ها موجود است و می‌توانید آن را تهیه و آسیاب کنید. سپس آرد آن را با مقداری آب، سرکه و گلاب مخلوط کرده تا به‌صورت خمیر درآید. این خمیر را مانند ماسک روی صورت بمالید و اجازه دهید خشک شود. هر چه مقدار سرکه این مخلوط بیشتر باشد خاصیت لایه‌برداری ماسک نیز بیشتر می‌شود، بنابراین اگر پوست چرب دارید از سرکه بیشتر و اگر پوست خشک و حساس دارید از سرکه کمتری استفاده کنید. 

همچنین توصیه می‌شود قبل از استفاده از این ماسک، آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید تا مشخص شود به مواد موجود در خمیر حساسیت ندارید. کسانی که پوست چرب دارند، می‌توانند بعد از خشک شدن ماسک آن را با حرکت چرخشی انگشت روی پوست اسکراب کنند تا یک لایه از پوست نیز همراه با ماسک برداشته شود. اما افرادی که پوست خشک و حساس دارند بعد از مدت کوتاهی باید ماسک را با یک پنبه آغشته به گلاب پاک کنند. این ماسک را می‌توان بسته به نوع پوست از یک تا سه بار در هفته استفاده کرد.  

منبع: مجله سیب سبز




برچسب‌ها: مجله سیب سبزحجامتطب سنتیانواع کرم و ماسک های ضد جوش
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94/12/10 توسط محمد مهدی
   1   2      >
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}