سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روشنگری و سربازان مدافعان حرم سایبری
 

شعری از مقام معظم رهبری در مورد حضرت مهدی (عج)

دل را ز بی خودی سر از خود رمیدن است
جان را هوای از قفس تن پریدن است
از بیم مرگ نیست که سرداده ام فغان
بانگ جرس زشوق به منزل رسیدن است
دستم نمی رسد که دل از سینه برکنم
باری علاج شکر گریبان دریدن است
شامم سیه تر است ز گیسوی سرکشت
خورشید من برآی که وقت دمیدن است
سوی تو این خلاصه گلزار زندگی
مرغ نگه در آرزوی پرکشیدن است
بگرفت آب و رنگ زفیض حضور تو
هرگل دراین چمن که سزاوار دیدن است
با اهل درد شرح غم خود نمی کنم
تقدیر قصه دل من ناشنیدن است
آن را که لب به جام هوس گشت آشنا
روزی (امین) سزا لب حسرت گزیدن است

منبع:http://www.mouood.org



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/6/26 توسط محمد مهدی

مرز زیبا میان 3 کشور برزیل، آرژانتین و پاراگوئه

منبع: www.webgardi2030.ir



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/6/25 توسط محمد مهدی

راستی یادتون نره نظرتون درباره این عکس بدید لطفا

منبع: www.webgardi2030.ir



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/6/25 توسط محمد مهدی

علت ملقب شدن امام جعفر بن محمد (ع) به صادق

امام جعفر بن محمد الصادق ششمین امام و جانشین رسول گرامی اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ می باشد که خداوند متعال آن حضرت را به جانشینی رسولش برگزیده و رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ طبق دستور الهی دوازده جانشین خود را مشخص نمودند که امام صادق ـ علیه السلام ـ پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام باقر ـ علیه السلام ـ ، عهده دار مقام الهی امامت گردید.
ولادت آن حضرت در شهر مدینه سال 83ق بود و در شوال 148 در سن 65 سالگی به شهادت رسیده و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد و به مدت 34 سال امامت نمود.(1)
یکی از لقب های مشهور آن حضرت، صادق می باشد که با نگاهی به روایات می توان گفت که این لقب را همانند مقام امامت، خداوند متعال به آن حضرت عطا نموده و رسول گرامی اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ از طریق وحی این خبر را داده بود چنان چه محمد بن مسلم روایت می کند که نزد امام باقر ـ علیه السلام ـ نشسته بود که حضرت جعفر ـ علیه السلام ـ وارد شد... . امام باقر ـ علیه السلام ـ آن حضرت را بغل کرد و به سینه چسباند سپس به من فرمود: ای محمد! این امام تو بعد از من است، به او اقتدا کن و از او دانش فراگیر که به خدا قسم این همان صادق است که رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ آن را برای ما وصف نمودند و آگاه باش که شیعیان او در دنیا و آخرت پیروز و دشمنانش در دنیا و آخرت بر لسان هر پیامبری نفرین شده هستند.(2)
امّا این که چرا در میان ائمه اطهار ـ علیهم السلام ـ ؛ امام ششم را صادق می نامند باز از روایات روشن می گردد که رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ راز و روز این لقب را که خداوند متعال بر آن امام عطا نموده است بیان کرده اند که به چند روایت به عنوان تبرک اشاره می شود:
1. صادق نام آسمانی آن حضرت ـ علیه السلام ـ : ابی حمزه ثمالی از امام سجاد ـ علیه السلام ـ پرسیدند: یابن رسول الله مرا از امامانی خبر ده که پس از رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ ، اطاعتش بر ما واجب است؟
امام ـ علیه السلام ـ یکایک ائمه اطهار ـ علیهم السلام ـ را شمرد و رسید به نام مبارک امام جعفر ـ علیه السلام ـ که فرمود: نام او در نزد اهل آسمان صادق است. ابی حمزه ثمالی گوید: پرسید: سرورم همه شما صادقید، پس چرا فقط او صادق است؟ امام ـ علیه السلام ـ فرمود: پدرم از پدرش از رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ نقل کرده که فرمود: وقتی فرزندم جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب متولد شد به او صادق بگویید، زیرا پنجمین فرزند او که جعفر نام دارد، ادعای امامت خواهد کرد و بر خدا دروغ خواهد بست و او نزد خدای متعال جعفر کذاب است.(3)
2. صادق دستور رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ : همان گونه که از روایت اول فهمیده شد، لقب صادق بدستور خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ است که طبری آورده رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ فرمودند: وقتی فرزندم جعفر بن محمد بن علی بن حسین متولد شد او را صادق بنامید، زیرا از فرزندان او پسری به دنیا خواهد آمد که به او جعفر کذاب خواهند گفت. وای بر او از جرأتی که بر خدا می کند و ظلمی که به امام زمانش می کند.(4)
شبیه این روایت از امام زین العابدین ـ علیه السلام ـ از رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ نقل کرده که در آخر آن آمده، (جعفر کذاب) ادعای امامتی را که حقش نیست خواهد کرد و به کذاب مشهور خواهد شد.(5)
بنابراین لقب مبارک امام ششم شیعیان حضرت جعفر بن محمد ـ علیهما السلام ـ را خداوند متعال، صادق نامید. تا امتیازی باشد بین آن امام حق و راستین از جعفری که به دروغ ادعای امامت می کند و از این روایات می توان نتیجه گرفت که بر خلاف مردم عادی، القاب مبارک ائمه اطهار ـ علیهم السلام ـ اعطا شده از سوی خداوند متعال می باشد که همواره شامل اهل بیت عصمت و طهارت ـ علیهم السلام ـ گردیده تا بشریت راه هدایت و سعادت را تشخیص داده و برای رسیدن به کمال اخروی از آن حضرات پیروی کنند و اطاعت آن حضرات را همانند اطاعت رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ که اطاعت خداوند متعال می باشد، بدانند.
معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:
1ـ مناقب آل ابی طالب، ابن شهر آشوب، نجف، مطبعه حیدریه، ج3، ص393.
2ـ مدینه المعاجز، هاشم بحرانی، قم، موسسه المعارف الاسلامیه، 1415ق، ج5، ص211.
3ـ معجم احادیث الامام المهدی، علی کورانی، قم، موسسه المعارف الاسلامیه، 1411ق، ج3، ص194.
4ـ القاب الرسول و عترتة، بعضی از محدثین، قم، کتابخانه مرعشی نجفی. ص60.
پی نوشت ها:
1. ر.ک: شیخ مفید، محمد، الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد، ترجمه هاشم رسولی محلاتی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ سوم، 1383ش، ج2، باب 12، ص252.
2. خزاز قمی رازی، کفایة الاثر فی النص علی الائمة الاثنی عشر، قم، انتشارات بیدار، 1401ق، ص253؛ مجلسی، محمد باقر، بحارالأنوار، بیروت، موسسه الوفاء، چاپ دوم، 1403ق، ج47، ص15، روایت 12.
3. شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمه، قم، انتشارات موسسه نشر اسلامی، 1405ق، ص320؛ بحارالأنوار، همان، ج50، ص227.
4. ابن جریر طبری، محمد، دلائل الامامه، قم، موسسه البعثه، چاپ اول، 1413ق، ص248.
5. شیخ صدوق، علل الشرائع، نجف، المکتبة الحیدریه، 1386ق، ج1، ص234.

مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات

منبع:http://www.andisheqom.com



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/6/22 توسط محمد مهدی

امام جعفر صادق صلوات الله علیه حکایت می‌فرماید:

روزى امیرالمؤمنین على بن ابى طالب علیه السلام به غلام خود، قنبر دستور داد تا بر شخصى که محکوم به حدّ شلاّق بود، هشتاد ضربه شلاّق بزند. و چون قنبر ناراحت و عصبانى بود؛ سه شلاّق، بیشتر از هشتاد ضربه بر او وارد ساخت.

حضرت امیرالمؤمنین على علیه السلام شلاّق را از دست قنبر گرفت و سه ضربه شلاّق بر او زد.

شایان ذکر است حضرت علی علیه السلام بسیار زیاد به رعایت حقوق دیگران توجه داشتند و در این امر به این که فرد خطاکار از نزدیکان و اصحابم هست نگاه نمی‌کردند. هر کس برخلاف عدالت عمل می‌کرد باید مجازات می‌شد و هر کس که حقی را پایمال می‌نمود باید تقاص پس می‌داد. پس این عمل عین عدالت و مهربانی امیرالمومنین بود . 

 

تهذیب الاحکام، ج 10، ص 27، ح 11.

منبع:http://www.mstory.blogsky.com



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/6/22 توسط محمد مهدی

ماجرای امید بخش ترین آیه قرآن

در داستان جالبى از امیر المومنین حضرت على(علیه السلام ) به این مضمون نقل شده است که روزى رو به سوى مردم کرد و فرمود: به نظر شما امید بخش ترین آیه قرآن کدام آیه است ؟ بعضى گفتند آیه "ان الله لا یغفر ان یشرک به و یغفر ما دون ذلک لمن یشاء"(خداوند هرگز شرک را نمى بخشد و پائین تر از آن را براى هر کس که بخواهد مى بخشد) سوره نساء آیه 48

امام فرمود: خوب است ، ولى آنچه من میخواهم نیست ، بعضى گفتند آیه "و من یعمل سوء او یظلم نفسه ثم یستغفرالله یجد الله غفورا رحیما" (هر کس عمل زشتى انجام دهد یا بر خویشتن ستم کند و سپس از خدا آمرزش بخواهد خدا را غفور و رحیم خواهد یافت) سوره نساء آیه 110
امام فرمود خوبست ولى آنچه را مى خواهم نیست .

 بعضى دیگر گفتند آیه "قل یا عبادى الذین اسرفوا على انفسهم لا تقنطوا من رحمة الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفورالرحیم" (اى بندگان من که دراثر گناه، بر خویشتن زیاده روی کرده اید، ازرحمت خدا مایوس نشوید در حقیقت ‏خدا همه گناهان را مى‏آمرزد که او خود آمرزنده مهربان است) سوره زمرآیه53امام فرمود خوبست اما آنچه مى خواهم نیست ! بعضى دیگر گفتند آیه "و الذین اذا فعلوا فاحشة او ظلموا نفسهم ذکروا الله فاستغفروا لذنوبهم و من یغفر الذنوب الا الله" (پرهیزکاران کسانى هستند که هنگامى که کار زشتى انجام مى دهند یا به خود ستم مى کنند به یاد خدا مى افتند، از گناهان خویش آمرزش مى طلبند و چه کسى است جز خدا که گناهان را بیامرزد)

سوره آل عمران آیه135
باز امام فرمود خوبست ولى آنچه مى خواهم نیست . در این هنگام مردم از هر طرف به سوى امام متوجه شدند و همهمه کردند فرمود: چه خبر است اى مسلمانان ؟ عرض کردند: به خدا سوگند ما آیه دیگرى در این زمینه سراغ نداریم . امام فرمود: از حبیب خودم رسول خدا شنیدم که فرمود:
امید بخش ترین آیه قرآن این آیه است
"واقم الصلوة طرفى النهار و زلفا من اللیل ان الحسنات یذهبن السیئات ذلک ذکرى للذاکرین"
سوره هود آیه 114
و فرمود: اى على! آن خدایى که مرا به حق مبعوث کرده و بشیر و نذیرم قرار داده یکى از شما که برمى‏خیزد براى وضو گرفتن، گناهانش از جوارحش مى‏ریزد، و وقتى به روى خود و به قلب خود متوجه خدا مى‏شود از نمازش کنار نمى‏رود مگر آنکه از گناهانش چیزى نمى‏ماند، و مانند روزى که متولد شده پاک مى‏شود، و اگر بین هر دو نماز گناهى بکند نماز بعدى پاکش می‏کند، آن گاه نمازهاى پنجگانه را شمرد
بعد فرمود: یا على جز این نیست که نمازهاى پنجگانه براى امت من حکم نهر جارى را دارد که در خانه آنها واقع باشد، حال چگونه است وضع کسى که بدنش آلودگى داشته باشد، و خود را روزى پنج نوبت در آن آب بشوید؟ نمازهاى پنجگانه هم به خدا سوگند براى امت من همین حکم را دارد.
منبع:http://www.mstory.mihanblog.com


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/6/19 توسط محمد مهدی
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/6/13 توسط محمد مهدی

فرار از زندگی (حکایت)

روزی شاگردی به استاد خویش گفت: استاد می خواهم یکی از مهمترین خصایص انسان ها را به من بیاموزی؟

استاد گفت: واقعا می خواهی آن را فراگیری؟

شاگرد گفت: بله، با کمال میل.

استاد گفت: پس آماده شو با هم به جایی برویم.

شاگرد قبول کرد. استاد شاگرد جوانش را به پارکی که در آّن کودکان مشغول بازی بودند، برد.

استاد گفت: خوب به مکالمات بین کودکان گوش کن. مکالمات بین کودکان به این صورت بود:

الان نوبت من است که فرار کنم و تو باید دنبال من بدوی.

نخیر الان نوبت توست که دنبالم بدوی.

اصلا چرا من هیچ وقت نباید فرار کنم؟ و حرف هایی از این قبیل...

استاد ادامه داد: همانطور که شنیدی تمام این کودکان طالب آن بودند که از دست دیگری فرار کنند. انسان نیز این گونه است. او هیچگاه حاضر نیست با شرایط موجود روبرو شود و دائم در تلاش است از حقایق و واقعیات زندگی خود فرار کند و هرگز کاری برای بهبود زندگی خود انجام نمی دهد. تو از من خواستی یکی از مهم ترین ویژگی های انسان را برای تو بگویم و من آن را در چند کلام خلاصه می کنم؛ «تلاش برای فرار از زندگی»!

منبع:روزنامه ابتکار

منبع: http://www.beytoote.com



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/6/9 توسط محمد مهدی

دانلود اهنگ عذاب وجدان از علی عبدالمالکی

لینک مستقیم

کیفیت 128

عذاب وجدان

کیفیت 320

عذاب وجدان

منبع: www.vivamusic.ir



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/6/9 توسط محمد مهدی
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/6/9 توسط محمد مهدی
   1   2      >
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}