سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روشنگری و سربازان مدافعان حرم سایبری
 

Milad Baran %20Divooneh Var دانلود آهنگ جدید میلاد باران با نام دیوانه وار

دانلود آهنگ جدید میلاد باران با نام دیوانه وار با بالاترین کیفیت

ترانه : پژواک انتظاری ، آهنگ : میلاد باران ، تنظیم : مهران عباسی

برای دانلود آهنگ به ادامه مطلب مراجعه کنید …

 

 متن آهنگ جدید میلاد باران با نام دیوانه وار :

حالم عجیبه وقتایی که من با تو تنهام رو ابرام

حالم عجیبه وقتی که می گیرم دستاتو تو دستام

تو رو به رومی تو اینجایی باورم نمیشه

آروم نمیشه می دونم آخرش این چشما منو می کشه

دیوانه وار تو رو دوست دارم تموم حسم و میزارم

دنیا تو دستام جا میشه وقتی هستی کنارم

دیوانه وار تو رو دوست دارم تموم حسم و میزارم

دنیا تو دستام جا میشه وقتی هستی کنارم

??????

آهنگ جدید میلاد باران با نام دیوانه وار

??????

اولین باره چیزی نبود که من کم کم عاشق شم

دوست دارم امشب تو رو با تموم وجودم ببوسم

اولین باره به معنای واقعی خوشحالم

غمگینم باشم وقتایی که تو پیشم هستی من بیخیالم

دیوانه وار تو رو دوست دارم تموم حسم و میزارم

دنیا تو دستام جا میشه وقتی هستی کنارم

دیوانه وار تو رو دوست دارم تموم حسم و میزارم

دنیا تو دستام جا میشه وقتی هستی کنارم


دانلود با کیفیت 128 - 3.06 مگابایت

[دانلود - Download]

دانلود آهنگ جدید میلاد باران با نام دیوانه وار

دانلود با کیفیت 320 - 5.96 مگابایت

[دانلود - Download]

دانلود آهنگ جدید میلاد باران با نام دیوانه وار

 

منبع: http://pop-music.ir



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93/7/14 توسط محمد مهدی



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/7/13 توسط محمد مهدی
علت حرمت روزه در اعیاد قربان و فطر

آنچه در پرسش مطرح گردیده است به قلمرو فلسفه احکام یا علل ‌الشرایع مربوط می‌گردد که باید گفت قلمرویی است دور از دسترس عقل آدمی، مگر مقداری که توسط وحی (قرآن) یا مفسّران وحی (سنّت معصومین ـ علیهم السّلام ـ ) به ما ابلاغ گردیده است. تا آنجا که نویسندة این سطور تتبع کرده است. در خصوص مورد سؤال فوق چیزی در منابع وحیانی و سنّت موجود نمی‌باشد. به همین جهت نمی‌توان به صورت قاطع اظهار نظر نمود. اما احتمالاً دو مورد ذیل می‌تواند از فلسفه‌های تحریم روزه در این دو عید بزرگ اسلامی باشد:
الف) حفظ تعادل در جامعه اسلامی، اسلام آیینی است که به تعبیر قرآن «امّت»[1] وسط و دین اعتدال می‌باشد. یکی از مصادیق این اعتدال برقراری نوعی موازنه میان دنیا و آخرت می‌باشد. نه مانند ملحدین کاملاً آخرت‌گرایی را نفی می‌کند و نه مانند مسیحیت دنیا را به یکباره کناره می‌گذارد.صراط مستقیم الهی، در این مورد، راه رفتن در خط اعتدال میان دنیا و آخرت می‌باشد. خداوند از زبان قوم بنی‌اسرائیل خطاب به قارون می‌فرماید: بهره‌ات از دنیا را فراموش نکن، اما در عین حال احسان و نیکویی را نیز مراعات نما.[2]
اگر این ویژگی دین اسلام را در کنار آن خصوصیت انسانها قرار دهیم که همواره تمایل به افراط و تفریط و خروج از حدّ اعتدال دارند، می‌توان ربط میان این سخن و فلسفة تحریم روزه در این دو عید را درک نمود. روز عید باید روز خوردن و آشامیدن باشد و مقدس مأبی نبایستی چنان بر آدمها مسلط گردد که عید بودن عید را نیز فراموش کنند. به دیگر سخن، عظمت و بزرگی این دو عید به اندازه‌ای است که عید بودن آنها به هیچ عنوان نباید تحت‌الشعاع مسائل دیگر قرار گیرد. روزه گرفتن در این دو روز بدون شک این دو عید بزرگ را کم‌رنگ می‌سازد. و شارع چون به این کم‌رنگ شدن راضی نیست دستور به تحریم داده است. در حدیثی از امام صادق ـ علیه السلام ـ  اشاره‌ای است به همین مضمون. ایشان می‌فرماید: در روز عید فطر و عید اضحی روزه نباید گرفت. چون رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود که این روزها روزهای خوردن و آشامیدن و شادی کردن است.[3] البته ممکن است این شبهه مطرح گردد که اگر فلسفة روزه نگرفتن رعایت اعتدال و گرایش نیافتن افراطی به سوی زهد منفی است، چرا در اعیاد دیگر نیز این فلسفه رعایت نگردیده و روزه تحریم نگردیده است.؟!
در پاسخ می‌توان گفت که اولاً اعیاد رسمی دینی که ریشة قرآنی دارد و مستقیماًُ از طرف خداوند برای مسلمین عید قرار داده شده است. همین دو عید می‌باشد اما بقیه اعیاد نظیر نیمه شعبان، عید مبعث، عید نوروز و... اعیادی هستند که بعدها توسط مسلمین به خاطر تعظیم و تکریم معصومین ـ علیهم السّلام ـ ترویج گردیده‌اند. البته این اعیاد نیز ریشة روایی دارند،‌ اما تکلیف نماز عید مخصوص این دو عید است.
ثانیاً: روزهای عید فطر و عید اضحی در اصل اعیاد عبادی هستند. مثلاًُ عید فطر به دنبالة ماه مبارک رمضان است و عید اضحی دنبالة ایام حج می‌باشد. حالت سابقه آنها عبادت است و آن هم عبادت همراه زهد و گریز از دنیا، ما در ماه رمضان یک ماه تمرین زهد و دنیاگریزی می‌کنیم و در ایام حج نیز همین گونه است، بنابراین مناسب است که جهت رعایت اعتدال یک روز نیز زهد را کنار بگذاریم. اما در اعیاد دیگر چنین نیست.
ب) فلسفة دیگری هم که ممکن است برای تحریم بیان گردد این است که مردم به تعبیر روایات در این دو روز مهمان خدایند و خداوند نمی‌پسندد که مهمانانش روزه‌دار و گرسنه باشند. البته این فلسفه‌ای است که در بعضی روایات آمده است.[4] در بعضی تعابیر هم آمده است که این دو روز و نیز ایام دیگری که روزه در آنها حرام است، مانند ایام  تشریق و نیز در نفی روزه در سفر،  هدیه‌ها و یا صدقات خداوند است بر بندگانش. و سزاوار نیست که صدقه و هدیه را ردّ نماییم.[5]
باز هم تأکید می‌کنیم که اینها فقط احتمال است و فهم فلسفة واقعی احکام را هیچ فقیه صاحب علمی مدّعی نیست.

پی نوشت ها:
[1]  . بقره/ 143.
[2]  . قصص/ 77.
[3]  . نوری طبرسی، حاج میرزا حسین، مستدرک الوسایل، قم، مؤسسه آل‌ البیت لاحیاء التراث، چاپ اول، 407 هـ . ق، ج 7، ص 551.
[4]  . ن. ک: حر عاملی، وسایل‌الشیعه، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ پنجم، 1403 هـ . ج 4، ص 368؛ و صدوق، علل الشرایع،‌ ج 2، ص 251.
[5]  . علل الشرایع،‌ ج 2، ص 239.

منبع: http://www.andisheqom.com



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/7/13 توسط محمد مهدی
عید قربان مبارک باد

1ـ عید از عُود و برگشتن است، چون در این روز رحمت خدا شامل مردم می شود و با آمدن عید شادی به مردم بر می گردد.[1] و یا به معنای برگشتن به فطرت است.
2ـ در اسلام چهار عید داریم، عید فطر، عید قربان، جمعه و عید غدیر چنانکه در روایتی از امام صادق ـ علیه السلام ـ نقل شده است که فرمود: غیر از عید فطر و قربان و جمعه عید دیگری است به نام عید غدیر که از همه حرمتش بیشتر است.[2]
عید قربان روز دهم ذی الحجّه (از ماههای قمری) است در دعای قنوت نماز این روز می خوانیم که خدایا تو این روز را برای مسلمانان عید قرار دادی. این روز در روایات به نام عید اضحی از ریشه اضحیّه به معنای قربانی نمودن گرفته شده است.[3] چون در این روز بر حاجیان واجب است که در سرزمین مِنی قربانی کنند و برای آنهایی که در حج شرکت ندارند، مستحب است این قربانی را انجام دهند.
امّا نکته مهم فلسفه این قربانی است چون خداوند نیازی به گوشت قربانی ندارد چون او نه جسم است و نه نیازمند. او وجودی است کامل و بی انتها از هر جهت هدف این است که مردم با پیمودن مدارج تقوا روز به روز به خدا نزدیکتر شوند، قربانی درس ایثار و فداکاری وگذشت و آمادگی برای شهادت در دل خدا و کمک به نیازمندان و مستمندان را می آموزد.[4] در روایات هم اشاراتی به این جهات داریم از جمله امام صادق ـ علیه السلام ـ از علّت قربانی نمودن سؤال شد، حضرت فرمود: خداوند قربانی را قرار داد تا فقراء از آن استفاده و بهره ببرند.[5]
امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود: خداوند در اوّلین قطره که از خون آن به زمین می ریزد صاحب آن را بیامرزد و تا خداوند بداند از که چه کسی در پنهانی ها تقوا را مراعات می کند (با نیّت خالص قربانی را انجام می دهد و... بعد فرمود: نگاه کن چگونه خداوند قربانی هابیل را قبول نمود و قربانی قابیل را رد نمود.[6]
ناگفته نماند که نام‌گذاری این روز به تناسب سرافرازی حضرت ابراهیم(ع) در امتحان الهی صورت گرفته است. چرا که خداوند به ایشان دستور داده بود که فرزندش حضرت اسماعیل را قربانی کند و وقتی حضرت اقدام به قربانی کردن نمود، به امر الهی کارد گلوی اسماعیل(ع) را نبرید و از سوی خداوند قوچی برای قربانی فرستاده شد. پس حاجیان خانه خدا نیز مأمور شدند به تأسی از قهرمان توحید، در چنین روزی حیوانی را قربانی کنند.

پی نوشت‌ها:
[1]. لمعه دمشقیه، ج 1، ص 306.
[2]. قمی، شیخ عباس، مفاتیح الجنان، اعمال روز هجدهم ذی حجّه، ص 456.
[3]. شهید ثانی، زین الدین، شرح لمعه، کتاب الحج اعمال مِنی.
[4]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 14، ص 109.
[5]. صدوق، علل الشرائع، دارالبلاغه، ص 437.
[6]. همان، ص 438.

منبع: http://www.andisheqom.com



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/7/13 توسط محمد مهدی

Amin Habibi Tekyegah دانلود آهنگ جدید امین حبیبی با نام تکیه گاه

دانلود آهنگ جدید امین حبیبی با نام تکیه گاه با بالاترین کیفیت

ترانه، آهنگ، تنظیم، میکس و مسترینگ: امین حبیبی

 

متن آهنگ جدید امین حبیبی با نام تکیه گاه :

دلتنگیات برای من خودم غمت رو می خورم

تنها نمی ذارم تو رو من از تو دل نمی برم

سر روی شونه هام بذار دردات و هدیه کن به من

سنگ صبور تو منم بیا و تکیه کن به من

من تکیه گاه تم یار و همراهتم

درمونه آهتم من عاشقتم

من تکیه گاه تم یار و همراهتم

درمونه آهتم من عاشقتم

??????

آهنگ جدید امین حبیبی با نام تکیه گاه

??????

تا وقتی که داری منو غصه ی هیچ چیز و نخور

من مثل کوه پشت توام از آرزوهات دل نبند

تا وقتی هستم می تونی به هر چی می خوای برسی

هر چی دارم فدای تو برام تو مثل نفسی

نفس که می کشم تو رو حس می کنم توی تنم

کنار تو حس می کنم عاشقه عاشق شدنم

من تکیه گاه تم یار و همراهتم

درمونه آهتم من عاشقتم

من تکیه گاه تم یار و همراهتم

درمونه آهتم من عاشقتم

 


 

دانلود با کیفیت 320Kbps

[دانلود - Download]

11.5 مگابایت


 

دانلود با کیفیت 128Kbps

[دانلود - Download]

4.65 مگابایت


 

منبع: http://pop-music.ir


 

 



نوشته شده در تاریخ جمعه 93/7/11 توسط محمد مهدی

گشاده دست باش ،جاری باش ،کمک کن (مثل رود)

باشفقت و مهربان باش (مثل خورشید)

 اگرکسی اشتباه کردآن رابه پوشان (مثل شب)

وقتی عصبانی شدی خاموش باش (مثل مرگ)

متواضع باش و کبر نداشته باش (مثل خاک)

بخشش و عفو داشته باش (مثل دریا )

اگرمی خواهی دیگران خوب باشند خودت خوب باش (مثل آینه ) مولانا

 

هر چه بیشتر به کسی عشق میورزیم ، بیشتر در اسرار هر چیز نفوذ می کنیم . مولانا

 

هین رها کن عشق های صورتی عشق بر صورت نه بر روی سطی

آنچه معشوق است صورت نیست آن خواه عشق این جهان خواه آن جهان

آنچه بر صورت تو عاشق گشته ای چون برون شد جان چرایش هشته ای

صورتش برجاست این سیری زچیست عاشقا واجو که معشوق تو کیست

عاشقستی هر که او را حس هست آنچه محسوس است اگر معشوقه است

تابش عاریتی دیوار یافت پرتو خورشید بر دیوار تافت

واطلب اصلی که تابد او مقیم بر کلوخی دل چه بندی ای سلیم مولانا

  

ای برادر تو همان اندیشه ای    ما بقی خود استخوان و ریشه ای مولانا

 

بر هر چه همی لرزی می‌دان که همان ارزی     زین روی دل عاشق از عرش فزون باشد. مولانا

 

از کسی پرسیدند:« چند سال داری؟»
گفت:« هجده، هفده، شاید شانزده، احتمالا پانزده...! »
رندی گفت:« از عمر چرا می دزدی؟ این طور که تو پس  پس می روی، به شکم مادرت باز می گردی!» مولانا

 

در خود به طلب هر آنچه خواهی که توئی. مولانا

 

چون جواب احمق آمد خامشی      این درازی در سخن چون می‌کشی؟ مولانا

 

بگذار آبها ساکن شوند تا عکس ماه و ستاره ها را در وجود خود ببینی. مولانا

 

اندیشه کردن به این که چه بگویم، بهتر است از پشیمانی .مولانا

  

دراین خاک،دراین پاک،به جز عشق،به جزمهر،دگرهیچ نکاریم.مولانا

 

  

گر در طلب لقمه نانی نانی     گر در طلب گوهر کانی کانی
این نکته رمز اگر بدانی دانی     هر چیز که اندر پی آنی آنی مولانا

  

در پی هر گریه آخر خنده ای است.مولانا

  

ما در این انبار گندم می کنیم *گندم جمع آمده گم می کنیم

می نیندیشیم آخر ما به هوش *کین خلل در گندمست از مکر موش

موش تا انبار ما حفره زدست *وز فنش انبار ما ویران شدست

اول ای جان دفع شر موش کن *و انگهان درجمع گندم کوش کن

گرنه موشی دزد در انبار ماست *گندم اعمال چل ساله کجاست


ریزه ریزه صدق هر روزه چرا*جمع می ناید در این انبار ما مولانا

موش = نفس      گندم = جان – روح     انبار = جسم

  

بر قضای عشق دل بنهاده‌اند    عاشقان در سیل تند افتاده‌اند مولانا

   

یکدمی بالا و یک دم پست عشق    گر به در انبانم دست عشق مولانا

  

سخن را چو بسیار آرایش کنند،هدف فراموش میشود. مولانا

  

کسی که ندای درونی خود را می شنود، نیازی نیست که به سخنان بیرون گوش فرا دهد. مولانا

  

علت عاشق زعلت ها جداست     عشق اسطرلاب اسرار خداست مولانا

  

هرکه بی‌باکی کند در راه دوست    رهزن مردان شد و نامرد اوست مولانا

  

آتشی از عشق در خود برفروز     سربه‌سر فکر و عبارت را بسوز مولانا

  

اگر دمی به قلب خود گوش فرا دهی سرمد همه بزرگان خواهی شد. مولانا

 

ای قوم به حج رفته کجایید کجایید*معشوق همین جاست بیایید بیایید

معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار*در بادیه سرگشته شما در چه هوایید

گر صورت بیصورت معشوق ببینید*هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید?

ده بار از آن راه بدان خانه برفتید*هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید

آن خانه لطیفست نشانهاش بگفتید*از خواجه آن خانه نشانی بنمایید
?
یک دسته گل کو اگر آن باغ بدیدیت*یک گوهر جان کو اگر از بحر خدایید

با این همه آن رنج شما گنج شما باد*افسوس که بر گنج شما پرده شمایید مولانا 
منبع: http://jomalatziba.blogfa.com


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 93/7/10 توسط محمد مهدی

دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند. کوروش کبیر

 

خداوندا دستهایم خالی است ودلم غرق در آرزوها -یا به قدرت بیکرانت دستانم را توانا گردان یا دلم را ازآرزوهای دست نیافتنی خالی کن کوروش کبیر

 

اگر میخواهید دشمنان خود را تنبیه کنید به دوستان خود محبت کنید. کوروش کبیر

 

آنچه جذاب است سهولت نیست، دشواری هم نیست، بلکه دشواری رسیدن به سهولت است .کوروش کبیر

 

وقتی توبیخ را با تمجید پایان می دهید، افراد درباره رفتار و عملکرد خود فکر می کنند، نه رفتار و عملکرد شما .کورش کبیر

 

سخت کوشی هرگز کسی را نکشته است، نگرانی از آن است که انسان را از بین می برد .کوروش کبیر

 

پیش از آنکه پاسخی بدهی با یک نفر مشورت کن ولی پیش از آنکه تصمیم بگیری با چند نفر .کوروش کبیر

 

تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است .کوروش کبیر

 

دشوارترین قدم، همان قدم اول است .کوروش کبیر

 

عمر شما از زمانی شروع می شود که اختیار سرنوشت خویش را در دست می گیرید .کوروش کبیر

 

باران باش و ببار نپرس کاسه های خالی از آن کیست.کورش کبیر

 

من یاور یقین و عدالتم من زندگی ها خواهم ساخت، من خوشی های بسیار خواهم آورد من ملتم را سربلند ساحت زمین خواهم کرد، زیرا شادمانی او شادمانی من است.کوروش کبیر

 

منبع: http://jomalatziba.blogfa.com

جملات حکیمانه  آرامگاه کوروش

 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 93/7/10 توسط محمد مهدی
بحران فرهنگی عصر امام باقر علیه السّلام

امور فرهنگی زمینه ساز پایه‌های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی جامعه است، به همین روی فرهنگ ازعناصراساسی  هرجامعه محسوب است.
بحران‌های فرهنگی عصر امام باقر ـ علیه السّلام ـ هم ویژگیهای خاصی دارد؛ گرچه برخی و قسمتی از بحران فرهنگی این عصر ریشه درگذشته دارد. اکنون به بحران‌های فرهنگی عصر امام باقر ـ علیه السّلام ـ اشاره می‌گردد:

1. ممنوعیت نوشتن حدیث پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ
از اقدام‌های ضد فرهنگی که بعد از رحلت پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ شکل گرفت، جلوگیری از نقل و نوشتن و تدوین حدیث بود. با آنکه حدیث و گفتار پیامبر بعد از قرآن در درجة دوم اهمیت قرار گرفته است، خلیفه اول و دوم به مخالفت با نقل و تدوین حدیث برخاستند و در واقع با انگیزه‌های سیاسی از هرگونه فعالیت مسلمانان در زمینة نقل و کتابت حدیث به شدت جلوگیری نمودند. روش ممنوعیت از نقل حدیث پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ تا اواخر قرن اول هجری ـ که شامل قسمتی از عصر امام باقر می‌شود ـ یعنی تا زمان خلافت «عمر بن عبدالعزیز» ادامه یافت. عمر بن عبدالعزیز با یک اقدام شجاعانه این بدعت شوم را از میان برداشت و مردم را به نقل و تدوین حدیث پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ تشویق کرد.[1]

2. احادیث ساختگی
از دیگر بحران فرهنگی زمان امام باقر ـ علیه السّلام ـ ، جعل احادیث است. با توجه به این‌که کتابت احادیث پیامبر قریب صد سال متروک گشت و برخی از این فرصت استفاده نموده، مطالب دروغ و بی اساس را به نفع حکومت‌ها به صورت حدیث جعل کردند؛ زیرا وقتی مدرک منحصر به حافظه‌ها و شنیدن از افراد گردید، طبعاً همه کس می‌توانست هرگونه ادعایی بنماید، چون نه کتابی در کار بود، نه نوشتة دیگر، پیداست که در چنین شرایطی، دهها ابوهریره به وجود آمده و خود را محدث واقعی جا می‌زدند.[2] البته ناگفته نماند ائمه ـ علیهم السّلام ـ نوشته‌هایی خودشان داشتند که در دست خودشان بود به خواص می‌گفتند؛ لذا شیعه مشکل نداشت اهل سنت در این باره گرفتار بودند؛ ازاینروی روایات آنها از این لحاظ به اعتبار روایات شیعه نمی‌رسد.

3. ورود اسرائیلیات
از جمله گروههای خطرناکی که آن روزها در جامعه اسلامی حضور داشتند و تأثیر عمیقی در فرهنگ اسلام  تاثیرمی گذاشتند، یهودیان بودند. شماری از «احبار» یهود که به ظاهر مسلمان شده و گروهی دیگر که هنوز به دین خود باقی مانده بودند در جامعه اسلامی پراکنده شده و مرجعیت علمی قشری از ساده لوحان را به عهده داشتند.
تأثیری که آنان بر فرهنگ اسلام برجا نهادند به صورت احادیث جعلی به نام اسرائیلیات پدیدار گشت که بیشترین قسمت این احادیث دربارة تفسیر  زندگی پیامبران گذشته بود. تلاش علمی یهود در مسائل فقهی و کلامی نیز تأثیری نگران کننده نهاد و این موضوع در تاریخ چنان روشن است که جای کوچکترین تردید و شبهه‌ای در آن وجود ندارد.[3] امام باقر ـ علیه السّلام ـ هم بخش مهمی از برنامه کار خود را در مبارزه با یهود و القائات سوء آنها، اختصاص داده بود.[4]

4. وجود افکار التقاطی و انحرافی
از دیگر بحران‌های عصر امام باقر ـ علیه السّلام ـ وجود افکار التقاطی و انحرافی است. در این عصر گروههایی همچون، معتزله و مرجعه و خوارج به تبلیغ و نشر افکار و آراء خود می‌پرداختند و این امر باعث شده بود، هر گروهی قائل به قرائت‌های مختلف از دین شوند. امام باقر ـ علیه السّلام ـ نیز در برابر نفوذ عقائد باطل آنان موضع می گرفت و طی مناظراتی که با سران این گروهها داشت، پایگاههای فکری و عقیدتی آنان را در هم می‌کوبید و بی‌پایگی عقایدشان را با دلایل روشن ثابت می‌کرد.[5]

پی نوشت ها:
[1] . بخاری، صحیح، بشرح الکرمانی، بیروت، الطبعة‌الثانیه، دار الاحیاء التراث العربی، ج 2، ص 6.
[2] . مهدی پیشوایی، سیره پیشوایان، قم، مؤسسة‌امام صادق ـ علیه السّلام ـ ، چاپ سوم، 1375 ش، ص 325.
[3] . السید مهد روحانی، بحوث مع اهل السنه و السلفیه‌، بیروت ،‌المکتبة الاسلامیه، ص 50 ـ 51.
[4] . ر. ک: الکلینی، اصول کافی، تحقیق علی اکبر غفاری، تهران، دارالکتب الاسلامیه، 1388 ق، ج 4، ص239.
[5] . ر. ک: طبرسی، الاحتجاج، قم، دارالاسوه، الطبعة الثانیه، 1416 هـ . ق، ج 2، ص 163 ـ 193.

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم

منبع: http://www.andisheqom.com



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 93/7/10 توسط محمد مهدی

 

 مطالب جالب و خواندنی, سخن بزرگان

موفق کسیه که با آجرهایی که به طرفش پرتاب میکنند . خانه ای بنا کند.

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

 زندگی تاس خوب آوردن نیست ، تاس بد را خوب بازی کردن است .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

آمده ام که با زندگی کردن قیمت پیدا کنم... نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنم .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند ، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

برای کسی که آهسته و پیوسته می رود، هیچ راهی دور نیست .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

بجای آنکه به تاریکی لعنت فرستید، یک شمع روشن کنید .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

صاحب اراده، فقط پیش مرگ زانو می زند، و آن هم در تمام عمر، بیش از یک مرتبه نیست .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

خودتان را به زحمت نیندازید که از معاصران یا پیشینیان بهتر گردید، سعی کنید از خودتان بهتر شوید .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

 پیمودن مسیری هزار فرسنگی با برداشتن اولین گام آغاز می شود.

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

برای داشتن چیزی که تا بحال نداشته اید باید کسی باشید که تا بحال نبوده اید.

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

از روی عشق زندگی کن نه اجبار .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

آن باش که هستی و آن شو که توان بودنت هست .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

شاید زندگی آن چیزی نباشد که آرزویش را داشته ایم اما حالا که ناخواسته به آن دعوت شده ایم بهتر است تا میتوانیم برقصیم .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

 اگر تمام شب را در حسرت از دست دادن خورشید سر کنی لذت دیدن ستاره ها رو هم از دست می دهی .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

شعله های برزگ ناشی از جرقه های کوچک است  .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

 چون میگذرد غمی نیست .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

هر حادثه دارای دلیل و مقصودی است که به نفع ماست .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

گاهی برای ده قدم به پیش رفتن یک قدم عقب نشینی لازم است .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

تو آب افتادن انسان رو خفه نمی کنه زیر آب موندن آدم رو خفه می کنه .

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

×بعضی آدمها را نمیشود داشت... فقط میشود یک جور خاصی دوستشان داشت ...بعضی آدمها اصلا برای این نیستند که برای تو باشند یا تو برای آنها!!

اصلا به آخرش فکر نمیکنی...!!! آنها برای اینند که دوستشان بداری!!!
آن هم نه دوست داشتن معمولی ...!
نه حتی عشــــــق...!!
یک جور خاصی دوست داشتن که اصلا هم کم نیست...!!!
این آدمها حتی وقتی که دیگر نیستندهم در کنج دلت...
دوســــت داشته خواهند شد......!!!

 

•. •. •. •. •. •. • جملات زیبا و انرژی بخش •. •. •. •. •. •. •

 

دوره ،دوره ی گرگهاست …
مهربان که باشی ، می پندارند دشمنی!
گرگ که باشی ، خیالشان راحت میشود از خودشانی!!!
ما تاوان گرگ نبودنمان را می دهیم

 

منبع:ghodratezehneman.blogfa.com



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93/7/7 توسط محمد مهدی

در زمینی که ضمیرِ من و توست

از نخستین دیدار، هر سخن، هر رفتار

دانه هاییست که می افشانیم

برگ و باریست که می رویانیم

آب و خورشید و نسیمش «مِهـــر» است

گر بدان گونه که بایست به بار آیـَد

زندگی را به دل انگیزترین چهره بیــارایَد...

 

"فریدون مشیری"

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 93/7/5 توسط محمد مهدی
<      1   2   3      >
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}