سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روشنگری و سربازان مدافعان حرم سایبری
 

سیاست دوگانه امریکا در قبال ایران ریاکارانه است

به گزارش پرس تی‌وی، یک تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید، سیاست امریکا مبنی بر پیشنهاد مذاکره با ایران همزمان با اعمال تحریم علیه این کشور، «احمقانه و ریاکارانه» است.


سائول لاندائو روز جمعه (20 بهمن، 8 فوریه) به پرس تی‌وی گفت: «ایران چه کاری با امریکا کرده است؟ ایرانی‌ها تلاش نکرد‌ه‌اند که دولت امریکا را سرنگون کنند...ایران به غیر از اینکه مطیع امریکا نبوده و به عنوان یک کشور مستقل عمل کرده، چه کاری با امریکا کرده است؟»

جو بایدن، معاون رئیس جمهور امریکا در چهل و نهمین مراسم کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت، واشنگتن آماده است تا با ایران در مورد برنامه انرژی هسته‌ای این کشور وارد مذاکرات مستقیم شود.

تنها چهار روز بعد، دولت امریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بخش انرژی ایران اعمال کرد. هدف از این تحریم‌ها که از روز چهارشنبه اجرایی شد، جلوگیری از دسترسی ایران به درآمدهای نفتی‌اش است.

لاندائو در ادامه خاطر نشان کرد: «تنها کشوری که از سلاح اتمی استفاده کرده، امریکاست. کشوری که بیشترین سلاح اتمی را در اختیار دارد، امریکاست. تنها کشوری که سلاح اتمی تولید کرده و حاضر نشده هیچ یک از پیمان‌های اتمی را امضا کند، اسرائیل است که بهترین دوست امریکاست.»

وی افزود، امریکا در جایگاهی نیست که به دیگر کشورها بگوید چگونه با مسئله هسته‌ای بر خورد کنند زیرا خود تنها کشوری است که از سلاح‎‌های اتمی استفاده کرده است.

این تحلیل‌گر سیاسی در پایان گفت: «بنابراین، این مسائل هیچ ارتباطی به امریکا ندارد و این کشور این حق را ندارد که علیه کشوری دیگر به دلیل اینکه کار دلخواه خود را انجام می‌دهد، دست به اقدامات تنبیهی بزند.»

امریکا، رژیم اسرائیل و بعضی از متحدان آنها به طور مکرر ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای این کشور متهم می‌کنند.

تهران ضمن رد اتهامات می‌گوید، به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

منبع: http://www.presstv.ir



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/22 توسط محمد مهدی
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}