سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روشنگری و سربازان مدافعان حرم سایبری
 

کوالالامپور – ایرنا – هکرهای دولتی مالزی روز جمعه متهم به تخریب تارنمای سرویس خبری محیط زیست آمریکا شدند.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری "مالیزیا ایسنایدر" اعلام کرد سرویس خبری محیط زیست آمریکا پس از انتشار مطالبی در خصوص کتاب جدیدی پیرامون مشارکت یک سیاستمدار ارشد در اختلاسی بزرگ تخریب شده است.

"سانی لوئیس" سردبیر ارشد این تارنمای خبری آمریکا در بیانیه ای با اشاره به غیرفعال شدن سرورهای این سرویس خبری پس از حمله هکرها، مدعی شد این حمله از طرف دولت مالزی انجام شده است و با "ای.پی" قابل شناسایی است.

مطلب منتشره در سرویس خبری محیط زیست آمریکا در خصوص طرح چاپ کتاب "لوکاس استرائومن" با عنوان "ورود پول: دنباله مافیای الوار آسیا" بوده است.

این کتاب به رغم درخواست یک شرکت حقوقی به نمایندگی از طرف "تون عبدل تائب محمود" عضو برجسته ائتلاف حاکم بر مالزی در رد چاپ کتاب، منتشر شده است.

"تون عبدل تائب محمود" 78 ساله حاکم ساراواک و عضو قدرتمند ائتلاف حاکم با اتهامات بزرگ ثروت اندونزی خود و همراهان با سلطه بر اقتصاد مالزی روبروست. وی منکر این اتهامات است.

کتاب "ورود پول: دنباله مافیای الوار آسیا" به بررسی تخریب انبوه جنگل های استوایی برونئو به وسیله الوارسازان مالزی می پردازد.

ساراواک جزو فقیرترین ایالت های مالزی است ، اما صندوق مالزی برونئو مانسر گروه حفاظت از جنگل مستقر در سوییس می گوید حاکم ساراواک ثروتی بالغ بر پنج میلیارد دلار دارد که او را یکی از ثروتمندان بزرگ جهان ساخته است.

محققان سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) نیز اعلام کرده اند جنگل زدایی و قطع درختان در مالزی در سه ماهه نخست سال گذشته میلادی رشدی 115 درصدی داشته است.

مالزی در صدر پنج کشوری قرار دارد که بیشترین میزان جنگل زدایی در آنان شناسایی شده است.

براساس گزارش ناسا، تغییرات پوشش جنگلی در دو سال اخیر در مالزی بسیار مشهود بوده و بیشترین میزان تغییرات به مناطق غربی پراک و ساراواک تعلق داشته است.

آمار نشان می دهد اندونزی و مالزی مالک چهار درصد از جنگل های استوایی جهان هستند که نزدیک به 85 درصد از پوشش گیاهی این جنگل ها را درختان نخل تشکیل می دهد.

منبع: http://www.rooydad24.ir



نوشته شده در تاریخ شنبه 93/8/17 توسط محمد مهدی
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}