سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روشنگری و سربازان مدافعان حرم سایبری
 

به گزارش رویترز، روز پنج شنبه در فستیوال فیلم ونیز دو فیلم فضا را تیره و تار کرد. یکی فیلمی درباره کشتار دهه شصت در اندونزی و دیگری فیلمی از وضعیت دشوار زندگی در ایران کنونی، زیر فشار ناشی از تحریم های بین المللی و تاثیر آن ها بر زندگی مردم عادی.

 

«سیمای سکوت» در کشتار اندونزی

فیلم مسابقه ای «سیمای سکوت» ، دومین فیلم مستند جاشوا اوپنهایمر، کارگردان آمریکایی است که بر اساس جوخه های مرگی که درپی کودتای نافرجام کمونیستی در این کشور به راه افتاد و بیش از یک میلیون نفر را به قتل رساند، ساخته شده. فیلم اول او«عمل کشتن» (2012) کاندیدای دریافت جایزه اسکار در رشته فیلم های مستند شده بود.

اوپنهایمر در کنفرانس خبری روز پنج شنبه در پاسخ به این که چرا دربرابر نام  عوامل تولید این فیلم کلمه «ناشناس» آمده، گفت درصورت اعلان هویت گروه تولید، جانشان به خطر می افتاد.

«در اندونزی همه کسانی که در تهیه این فیلم دست داشته اند، اگر هویتشان به دست مقام های رسمی و به خصوص گروه های نظامی و شبه نظامی -که نقش عمده ای در فیلم اولم داشته اند- بیفتد، با خطر بزرگی روبرو خواهند بود.»

به گفته او، عدی روکون، اوپتومتریست سیاری که در هنگام تولید این فیلم با برخی از قاتلان برادرش راملی ملاقات کرده پس از نمایش فیلم به دلیل نگرانی هایی که جانش را تهدید می کرد ناگزیر از جلای وطن شد و به جای دیگری در اندونزی رفت.

روکون که  چهل و چند ساله است گفت پس از دیدن قطعه هایی از فیلم اوپنهایمر که وسعت  خشونت و سبعیت کشتار را نشان می داد، متقاعد شد که برای تضمین و تامین آینده ای بهتر بایست با گذشته روبرو شد.

«از عاملان این کشتار می خواهم آنچه کردند را بپذیرند و قبول کنند که اشتباه کرده اند تا بتوانیم هم دیگر را ببخشیم و با هم زندگی کنیم. همه خواست من از این رویارویی ها همین است».

«ما در جامعه ای زندگی می کنیم که با احساس شک و ترس از یکدیگر ازهم گسیخته. واقعا دلم می خواهد که همه این چیزها به پایان برسد».

 

«قصه ها» و تحریم ها

به گزارش رویترز، رخشان بنی اعتماد، کارگردان ایرانی گفت به هنگام فیلم برداری از فیلم قصه ها مجبور نبوده - دست کم در آن بخشی که با دوربین دیجیتالی کار می کرده - زیرزمینی فیلم برداری کند. او گفت کیفیت بد تصاویر خود گویای ناهمواری زندگی در تهران است.

او که پس از نخستین نمایش فیلمش در فستیوال با خبرنگاران گفت و گو می کرد،گفت: «نکته اصلی این است که داستان فیلم را در داخل کشور هم باور کنند. باید بتواند زندگی مردم را منعکس کند.»

او در تهرانی پرملال و غم زده، زندگی مردم فقیری را نشان می دهد که از طریق بوروکراسی کافکایی، بیکاری، اعتیاد و کتک زدن همسر روز به روز بی نواتر می شوند.

خانم بنی اعتماد که یکی از کارگردانان نام آور امروز سینمای ایران است در این فیلم می خواسته نشان دهد که تحریم های بین المللی چه تاثیر ویرانگری بر زندگی روزمره مردم  نهاده است.

«وضعیت اقتصادی در ایران بحرانی ست و علت آن هم مجازات های اقتصادی است که در عمل و در واقع مردم این کشور را مجازات می کند». او افزود: «درواقع آن دسته از کودکان ما که به بیماری های دشواری چون سرطان و ام اس مبتلا هستند از این مجازات ها عذاب می کشند. »

او از مردم«در سطح بین المللی» خواست  بدانند که «تصمیم های بین المللی همیشه علیه مردم  است.»

 

دزدی تابوت چاپلین

فیلمی فرانسوی با داستانی تخیلی بر اساس ماجرای واقعی ربودن تابوت چارلی چاپلین- که اندکی پیش از مرگش در سال 1977 روی داد- یکی از 20 فیلمی بود که برای گرفتن جایزه اول جشنواره با یکدیگر رقابت می کنند. فیلمی با فضایی مرگ اندود، سخت پرتاثیر با لحظاتی طنزآلود.

یوجین چاپلین، فرزند چارلی در یک کنفرانس خبری گفت همواره در مورد همکاری با اگزاویه بوووا، کارگردان فیلم «تاوان افتخار» تردید داشته است زیرا «نمی دانستم چه چیزی می تواند در دزدیدن یک تابوت جالب باشد.» اما بعد از دیدن فیلم « فکر کردم، البته که می تواند جالب باشد.»

منبع: صدای امریکا

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93/6/18 توسط محمد مهدی
کراماتی از امام رضا(ع) در سفر به ایران

از امام رضا ـ علیه السّلام ـچه در طول سفرش به ایران در منازل مختلف و چه درحین حضوردرمدینه ومرو کرامتهای فروانی به ثبت رسیده است که آثار برخی از آنها تا به امروز موجود است، در ادامه به شماری ازآنها اشاره می‌شود:
1- خدیجه دختر حمدان گوید: وقتی حضرت در نیشابور در محلّة غزو به خانه ما وارد شد، در کنار خانه درخت بادامی کاشت. آن درخت روئید و بزرگ شد و در همان سال میوه داد و مردم خبردار شدند و از میوه‌اش برای شفای مریض‌ها می‌بردند. هر که به دردی مبتلا می‌شد برای تبرک و شفا از آن می‌خورد و سلامتی خود را باز می یافت. هر که چشمش درد می‌گرفت، از میوة آن به چشم می‌مالید صحّت می ‌یافت و زن آبستن که زائیدنش دشوار می‌شد از آن می‌خورد به آسانی وضع حمل می‌کرد. برای قولنج حیوانات چوب آن را به شکم آنها می‌مالیدند خوب می‌شد. پس از مدتی درخت خشک شد، جدّ من حمدان شاخه‌های آن درخت را برید و کور شد. پسرش عمرو آن را از بیخ کند، تمام مالش که هفتاد الی هشتاد هزار درهم بود. از بین رفت ...[1]
2- شیخ صدوق روایت کرده چون امام رضا ـ علیه السّلام ـ داخل نیشابور شد در محلّه‌ای فرود آمد که آن را «فوزا» می‌گفتند و آنجا حمامی بنا نمود و آن حمام امروز به «گرمابه رضا» معروف است و نیز در آنجا چشمه‌ای بود که آبش کم شده بود، حضرت کسی را برای تعمیر آن گماشت، تا اینکه آب آن چشمه بسیار شد و در بیرون دروازه حوضی ساخت که چند پله پایین می‌رفت، حضرت داخل آن حوض شد و غسل کرد و بیرون آمد و بر پشت آن نماز گزارد و مردم می‌آمدند به آن حوض و غسل می‌کردند و از آب آن می‌آشامیدند و در آنجا دعا می‌خواندند و حوائج خود را از خدا می‌خواستند و حوائج آنها روا می‌شد و آن چشمه را «عین کهلان» می‌نامند و مردم تا به امروز به آن چشمه می‌آیند.[2]
3- شیخ صدوق و ابن شهر آشوب از اباصلت روایت کرده‌اند که چون امام رضا ـ علیه السّلام ـ به ده سرخ رسید، گفتند: یا ابن رسول الله ظهر شده است، نماز نمی‌خوانید؟ حضرت پیاده شد و فرمود: آب بیاورید، گفتند: آب نداریم، پس با دست مبارک خود خاک زمین را کنار زد، چشمه‌ای جوشید حضرت و همراهانش وضو گرفتند و اثرش هنوز باقی است و چون به سناباد رسید پشت مبارک خود را به کوهی گذاشت که دیگ‌ها را از آن می‌تراشند و گفت: خدایا! نفع ببخش به این کوه و برکت ده در هر چه در ظرفی گذارند که از این کوه تراشند و فرمود که برایش دیگ‌ها از سنگ تراشیدند و فرمود که غذایش را نپزند مگر در آن دیگ‌ها. پس از آن روز مردم دیگ‌ها و ظرف‌ها از آن تراشیدند و برکت یافتند.[3]
4- از ابوهاشم جعفری نقل کرده‌اند که گفت: وقتی رجاء بن ابی ضحاک، امام رضا ـ علیه السّلام ـ را از طریق اهواز به سمت خراسان می‌برد، چون خبر تشریف فرمایی امام به من رسید، خودم را به اهواز رساندم و خدمت حضرت شرفیاب شدم، آن موقع زمان اوج گرمای تابستان بود و ایشان نیز بیمار بودند. آن حضرت به من فرمودند: طبیبی برای ما بیاور! حرکت کرده و طبیبی حاذق را به خدمتشان آوردم، امام گیاهی را برای طبیبی توصیف کرد، طبیب از آن همه اطّلاعات امام متعجب شد و گفت: هیچ کس را جز شما سراغ ندارم که این گیاه را بشناسد، امام فرمود: پس نیشکر تهیه کن، طبیب گفت: یافتن نیشکر در این فصل از آنچه در ابتدا نام بردید دشوارتر است چرا که در این وقت سال نیشکر یافت نمی‌شود، امام فرمود: هر دو در سرزمین شما و در همین زمان موجود است، آن گاه  امام به من ـ ابوهاشم ـ اشاره کرد و فرمود: با او همراه شو و به آن سوی آب بروید ، پس خرمنی انباشته می‌یابید به سوی آن بروید مردی سیاه را خواهید دید، از او محلّ روییدن نیشکر و آن گیاه را بپرسید. ابوهاشم می‌گوید: من با آن طبیب به همان نشانی که امام فرموده بود رفتیم، سپس آن گیاه و نیشکر را تهیه کرده و به خدمت آن حضرت آوردیم، طبیب که از آن همه اطّلاعات و علم غیب آن حضرت شگفت زده شده بود از من پرسید این مرد کیست؟ ... چون خبر این واقعه و کرامت امام به گوش رجاء بن ضحاک رسید او فوراً به یاران خود دستور داد امام را حرکت دهند.[4]
5- ابوالحسن صائع از عمویش نقل می‌کند که گفت: با حضرت رضا ‎ـ علیه السّلام ـ به خراسان می‌رفتیم و چون به اهواز رسیدیم، امام به مردم اهواز فرمود: نیشکری برای من تهیه کنید، بعضی از بی‌خردان آنجا گفتند: این اعرابی و بادیه نشین است، نمی‌داند که نیشکر در فصل تابستان پیدا نمی‌شود، عرض کردند: سرور ما! این فصل نیشکر پیدا نمی‌شود، حضرت فرمود: جستجو کنید، می‌یابید، اسحاق بن ابراهیم گفت: به خدا، سرور من چیز غیر موجود نخواست، به همه اطراف فرستادند؛ رعایای اسحاق آمده و گفتند: ما مختصری داریم برای بذر گذاشته‌ایم که بکاریم.[5]
6-از عبدالرحمان صفوانی گفته: قافله‌ای از خراسان به کرمان می‌رفت دزدان، راه آنها را بستند و یکی از آنها را به ثروتمندی متهم کرده و گرفتند و مدتی شکنجه دادند تا اینکه مالی بدهد و خود را آزاد کند، او را در برف نگه داشتند و دهنش را از برف پر کردند تا اینکه یکی از زنان دزدان به وی رحم کرده و آزادش کرد او فرار کرد ولی زبان و دهانش فاسد شد به طوری که قدرت حرف زدن نداشت. به خراسان آمد و شنید که امام رضا ـ علیه السّلام ـ در نیشابور است، پس در خواب دید گویا کسی به او می‌گوید: پسر رسول خدا(ص) وارد خراسان شده علّت خود را از او بپرس...، پس آن مرد از خواب بیدار شد و فکر نکرد در آن خوابی که دیده بود، تا اینکه به دروازة نیشابور رسید. به او گفتند: امام رضا ـ علیه السّلام ـ از نیشابور کوچ کرده است و در رباط سعد است. در خاطر مرد افتاد که نزد آن حضرت رود و حکایت خود را به ایشان بگوید، شاید که نفع بخشد، پس به رباط سعد آمد و به آن حضرت داخل شد و قضیه را گفت؛ و از حضرت خواست که دوایی تعلیم دهد، که از آن سود برد، امام فرمود: آنچه در خواب گفتم، و تعلیم  کردم، انجام بده ، آن مرد می گوید: به دستور حضرت عمل کردم و عافیت یافتم.[6]

معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:
1. محمّد جواد نجفی، ؛نویسنده: ستارگان درخشان، ج10.
2. منتهی الامال، ؛نویسنده: شیخ عباس قمی،  ج2، ص 379.
3- زندگانی امام رضا ؛نویسنده: فضل الله  کمپانی

پی نوشت ها:
[1] . مازندرانی، ابن شهر آشوب، مناقب، قم، المطبعة العلمیه، بی‌تا، ج 4، ص 344. و حرّ عاملی، اثباة الهداة، ترجمة احمد جنتی، قم، المطبعة العلمیه، ج6، ص 52.
[2] . همان، ج4، ص 348.
[3] . قمی، ابن بابویه، عیون اخبار رضا، تحقیق: حسن اعلمی، بیروت، مؤسسة الاعلمی للمطبوعات، ج1، ص 147، علامه مجلسی، بحارالانوار، بیروت، مؤسسة الوفاء، الطبعة الثانیه، ج49، ص 125، نو ابن شهر آشوب، پیشین، ج4، ص 343، و بحرانی، سید هاشم، مدینة المعاجز، تحقیق: عزت الله مولای همدانی،  مؤسسة المعارف الاسلامیه، ج7، ص 133.
[4] . مجلسی، محمدباقر، پیشین، ج 49، ص 118، و حر عاملی، پیشین، ج6، ص 135.
[5] . حرّ عاملی، پیشین، ج6، ص 61.
[6] . اربلی، عیسی، کشف الغمه، ترجمة حسین زوارئی، تهران، کتابفروشی اسلامیه، 1381 هـ، ج3، ص 153. و ابن شهر آشوب، پیشین، ج4، ص 344، و حر عاملی، پیشین، ج6، ص 68.

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم

منبع: http://www.andisheqom.com



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/6/16 توسط محمد مهدی

تصاویر متحرک ولادت امام رضا علیه السلام

تصاویر متحرک ولادت امام رضا علیه السلام

تصاویر متحرک ولادت امام رضا علیه السلام

تصاویر متحرک ولادت امام رضا علیه السلام

تصاویر متحرک ولادت امام رضا علیه السلام

تصاویر متحرک ولادت امام رضا علیه السلام

منبع: http://www.yasgroup.ir



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/6/16 توسط محمد مهدی



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/6/16 توسط محمد مهدی

 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 93/6/13 توسط محمد مهدی

خبرگزاری مهر: زنان تروریستی که با انگیزه های معدودی جذب گروه داعش شدند، هیچ ابایی از خشونت و فحشا ندارند، رسانه های عراقی نام هفت نفر از این زنان خطرناک را منتشر کردند.

جذب تروریست از میان زنان و ایجاد گروههای ویژه زنان از میان آنها در گروه تروریستی داعش، پدیده ای است که از آغاز سال جاری میلادی به صورت آشکار بروز پیدا کرده است.

آشنایی با 7 زن خطرناک داعش +عکس

گروه تروریستی داعش پس از سیطره بر شهر "الرقه" اقدام به ایجاد دو گروه مسلح از زنان تروریست تحت عنوان "خنساء" (شاعر زن دوران جاهلی) و "ام الریحان" کرد.

 وظیفه اصلی این دو گروه آموزش تعالیم مذهبی انحرافی مد نظر سرکردگان داعش به زنان و نظارت بر پایبندی زنها بر این تعالیم و همچنین بازرسی بدنی بانوان در ایستگاههای بازرسی است.

حقوق این زنان تروریست در داخل داعش تنها 200 دلار است.شرط اصلی عضویت در این گروه، مجرد بودن و داشتن سن بین 18 تا 25 سال است.

آشنایی با 7 زن خطرناک داعش +عکس

پایگاه المسله در گزارشی که در این مورد منتشر کرده، آورده است یکی از علل تمایل زنان به فعالیت در گروه داعش اعتقاد آنها به این امر است که اگر در داعش عضو شوند از حملات تروریستی و خشونت دور می مانند و نسبت به زنان دیگر از قدرت بیشتری برخوردار خواهند بود و به این ترتیب اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد و تصور می کنند که با مردان مساوی شده اند.

در ذیل اسامی هفت نفر از زنان فعال و خطرناک گروه تروریستی داعش آمده است که به شرح زیر است؛

1و2 –سلمی و زهره دوقلوهای انگلیسی، سومالیایی تبار که در ماههای اخیر به سوریه سفر کردند تا به جهاد نکاح (ترویج فحشا تحت عنوان جهاد) بپردازند، یکی از آنها نام "ام جعفر" را برای خود برگزیده است.

این دو خواهر که به دوقلوهای تروریست مشهور شده اند از اطلاق این عنوان بر روی خود اظهار خشنودی کرده اند.

روزنامه دیلی میل با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرده است که این دو خواهر انگلیسی اعلام کردند که هرگز قصد بازگشت به انگلیس را ندارند و در کنار جهاد نکاح اقدام به حمل سلاح و جنگ با ارتش سوریه کرده اند.

آشنایی با 7 زن خطرناک داعش +عکس

3-"ام المقداد" معروف به "امیرة نساء" داعش ( یا شاهزاده زنان داعش) که مسئولیت جذب دختران و زنان را به عنوان تروریست در استان الانبار عراق بر عهده دارد.

وی که 45 سال سن دارد، سعودی الاصل است. ارتش عراق در ژانویه سال جاری توانست وی را دستگیر کند.

4-"أم مهاجر" تروریست تونسی است که همراه همسر خود از عراق به سوریه منتقل شد.وی همه دخترانش را به عقد سرکرده های داعش در آورده است.

آشنایی با 7 زن خطرناک داعش +عکس

ام مهاجر یکی از سرکردگان گروه تروریستی خنساء است که حدود 60 زن در آن فعالیت می کند، این گروه تروریستی به پوشیدن برقه های سیاه و حمل اسلحه های کشنده معروف است.

5-"ندی معیض القحطانی"، ملقب به ندی القحطانی، اولین زن تروریست سعودی است که به داعش پیوسته است. برادر وی نیز در داعش فعالیت می کند و از همین رو وی نام "اخت جلییب" را برای خود انتخاب کرده است.

وی دلیل اصلی پیوستنش به گروه داعش و ترک همسر و فرزندانش را شانه خالی کردن مردان از پیوستن به داعش اعلام کرده است.

آشنایی با 7 زن خطرناک داعش +عکس

این زن سعودی اعلام کرده است که قصد دارد در یک عملیات انتحاری مشارکت کند و به این ترتیب اولین زن انتحاری در داخل گروه تروریستی داعش خواهد بود.

اخت جلییب پیشتر اعلام کرده است که گروه شورشی موسوم به ارتش آزاد، افراد داعش را در "تل رفعت" در سوریه هدف قرار داده است.

6-"ام لیث" که با هدف مشارکت در جهاد نکاح از انگلستان به سوریه رفته است و اعلام کرده که تمایل دارد همسر "شهدای داعش" باشد.

7-"ام حارثه" که طبق گزارشی که شبکه العربیه از وی منتشر کرده است، دوست ام لیث است، وی که به زبان انگلیسی تسلط دارد و در پایگاههای ارتباط اجتماعی در اینترنت فعال است، عضو گروه خنساء در سوریه است.

وی تصاویر زیادی از جنایات داعش در سوریه در پایگاههای اینترنتی منتشر کرده است. همچنین انتشار تصاویر متعلق به نیروهای ارتش سوریه که  سرهای آنها بریده و بر روی بدنشان قرار گرفته بود، در روز عید فطر توسط این زن تروریست صورت گرفت.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93/6/12 توسط محمد مهدی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در مصاحبه با یک رسانه فرانسوی تاکید کرد در صورتی که طرف مقابل زیاده خواهی نکند می توان به توافق جامع هسته ای دست یافت.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی 24 فرانسه در خصوص دستیابی به توافق هسته ای جامع با گروه 1+5 ابراز خوش بینی کرد.

وی با اشاره به تحریم های جدید اعمال شده از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش می‌کنیم که چیزی مانع دستیابی به توافق نهایی نشود. برداشت‌ها و تفسیرهای متفاوتی درباره توافق هسته ای موقت وجود دارد.

عراقچی افزود آمریکا ادعا می‌کند که صرفا  تحریم‌های قبلی را اجرا می کند. اما این اقدام را در تضاد با حسن نیت لازمه  برای دستیابی به توافق می دانیم. ما هنوز پای میز مانده‌ایم و تا آخرین دقیقه می‌مانیم. ما در مورد موضوعات مختلف ایده‌های خود را داریم، این ایده‌ها را ارائه کرده‌ایم. معتقدیم که اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد دستیابی به توافق امکان‌پذیر است.

وی در خصوص احتمال تمدید مجدد مذاکرات گفت: احتمال تمدید بیشتر مذاکرات بسیار بسیار اندک است. عدم دستیابی به توافق، طرفین را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد. اما دیپلماسی هرگز متوقف نمی‌شود و من به عنوان یک دیپلمات باید خوش‌بین باشم، و من خوش‌بین هستم.

عراقچی همچنین با اشاره به مذاکرات آتی پیش رو در نیویورک این مذاکرات را بسیار مهم خواند و از اصلی ترین موضوعات مورد بحث در این مذاکرات را شمار سانتریفیوزهای ایران برای غنی سازی دانست و گفت موضوع مهمی است که باید بر سر آن مصالحه شود، ما قبلا طرح خود برای مصالحه در این خصوص را آماده کرده ایم و قبلا طراحی‌هایی را برای ایجاد تغییرات و کاهش میزان پلوتونیوم خروجی انجام داده است. فکر می‌کنم فناوری به ما کمک می‌کند تا میزان تولید پلوتونیوم را کاهش دهیم. فکر می‌کنم که امتیاز دادن کاملا امکان پذیر است. اگر طرف مقابل زیاده خواهی نکند، امکان دستیابی به توافق وجود دارد.

عراقچی درباره نگرانی غرب از رآکتور آب سنگین اراک نیز گفت: ایران آماده است و قبلا طراحی‌هایی را برای ایجاد تغییرات و کاهش میزان پلوتونیوم خروجی انجام داده است. فکر می‌کنم فناوری به ما کمک می‌کند تا میزان تولید پلوتونیوم را کاهش دهیم.

عراقچی همچنین با اشاره به ساقط شدن پهپاد رژیم صهیونیستی توسط ایران گفت: این اقدام تحریک آمیزی است، هستند کسانی که نمی خواهند توافقی صورت بگیرد و خواستار ادامه تنش و بی ثباتی در منطقه هستند.

وی افزود: ما این پهپاد را در نزدیکی نطنز ساقط کردیم امری که نگرانی ما را افزوده است، ما از تاسیسات هسته ای خود محافظت خواهیم کرد. ما پاسخ به این اقدام تحریک آمیز را برای خود محفوظ می دانیم و در مکان مناسب پاسخ خواهیم داد، اما فعلا تمرکز ما بر مذاکرات هسته ای است.

عراقچی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه فرانسوی درباره کمک ایران به عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش و احتمال همکاری ایران و آمریکا در این خصوص گفت: داعش یک گروه تروریستی و تهدیدی برای همه است، نه فقط برای منطقه،بلکه برای تمام جهان همانطور که دیده‌اید حتی برای برای اروپا. فکر می‌کنم همه ما، داخل منطقه و خارج از آن باید توان خود را در کنار هم به کار گیریم تا به مبارزه با این گروه بپردازیم. ما در این رابطه هیچ مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها

نداشته‌ایم،  اما صحبتی در این رابطه نداشته‌ایم. ما فقط مذاکرات هسته ای داشته ایم باید ابتدا مذاکرات هسته‌ای را به پایان برسانیم، پس از آن زمان کافی برای پرداختن به موضوعات دیگر وجود دارد.

وی درباره نقش ایران در آزادسازی منطقه آمرلی عراق گفت ما به درخواست دولت عراق به عراقی ها مشاوره نظامی
داده ایم.
منبع: http://khabarfarsi.com


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93/6/12 توسط محمد مهدی

طرح مفتی برجسته وهابی برای نبش قبر پیامبر

روزنامه «ایندیپندنت» گزارش داده است که «علی بن عبدالعزیز الشبل» طرحی را برای تخریب کامل مسجد النبی و نبش قبر پیامبر اسلام، به مقامات سعودی ارائه کرده است.

به گزارش فارس، روزنامه «ایندیپندنت» روز دوشنبه گزارش داد که این طرح بخشی از سند پیشنهادی است که «علی بن عبدالعزیز الشبل» مفتی برجسته وهابی و استاد دانشگاه «محمد بن سعود» در اختیار متولی‌های مسجد النبی ارائه کرده کرده است.

این سند 61 صفحه‌ای که دکتر «عرفان العلوی» از اساتید عربستانی از آن پرده برداشته است، به ریاض توصیه کرده است که مسجد النبی تخریب شده و پیکر پیامبر پس از نبش قبر، به قبرستان بقیع منتقل شده و به صورت گمنام دفن شود. به نوشته «ایندیپندنت»، البته هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه عربستان این پیشنهاد را پذیرفته و قصد اجرا آن را دارد، وجود ندارد. روزنامه ایندیپندنت نتوانسته است در این رابطه با مقامات عربستانی در سفارت این کشور در لندن، گفت‌وگو کند.

این گزارش تصریح کرده است که با توجه به اهمیت فوق‌العاده‌‌ای که این مسئله هم برای شیعیان و هم اهل سنت دارد، هرگونه اقدامی برای تخریب مسجد النبی می‌تواند با خشم شدید مسلمانان مواجه شود.

علوی که ریاست بنیاد تحقیقات میراث اسلامی را بر عهده دارد، با بیان اینکه تفکر وهابیت احترام قائل شدن برای قبور را شرک می‌داند، می‌گوید: «آن‌ها می‌خواهند از حضور زوار در حرم و احترام گذاشتن به آن جلوگیری کنند، چراکه آن را شرک و بت‌پرستی می‌دانند. اما تنها راهی که می‌توانند برای جلوگیری از زیارت پیامبر توسط زائران انجام دهند، این است که وی را به قبرستان دیگری منتقل کنند.»

به گفته علوی، بر اساس طرح‌های ارائه شده، تمامی معماری اسلامی به جا مانده از قرن‌های گذشته در مدینه به همراه گنبد خضرا مسجد باید تخریب شود. «موسسه خلیج» پیشتر اعلام کرده بود که طرح‌های عربستان برای نوسازی مدینه، تاکنون به نابودی 95درصد از بناهای اسلامی با قدمت بیش از 1000 سال منجر شده و اکنون آپارتمان‌ها نوساز و هتل‌های لوکس جای آن‌ها را گرفته‌اند.

بخش دیگری از طرح پیشنهادی که به کمیته ریاست حرمین ارائه شده، خواستار تخریب ساختمان‌های اطراف مسجد النبی که محل زندگی اهل بیت پیامبر بوده است، شده است.

علوی با بیان اینکه عربستان پیش از این هم سابقه چنین اقداماتی را دارد، می‌گوید: «محل دفن پیامبر ناشناس خواهد بود. الان هرچه اطراف مسجد النبی بوده، تخریب شده است. مسجد را بولدوزها احاطه کرده‌اند. وقتی همه‌چیز را تخریب کردند، ممکن است سراغ مسجد بروند. ممکن است که امام مسجد عنوان کند که مسجد نیاز به گسترش دارد و در حالی که همه نگاه‌ها متوجه عراق و سوریه است، این کار را پیش ببرد.»

منبع: http://www.shahrekhabar.com



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93/6/12 توسط محمد مهدی

بسمه تعالی

 

           "یوسف زهرا"

www.mehdisahibzaman.blogfa.com

 

کاری تازه از مدیریت

 

محمد مهدی عزیزان


 



نوشته شده در تاریخ شنبه 93/6/8 توسط محمد مهدی

سلام سلام  دوستای گل و گلاب انشاالله حالتون خوب باشه مثل ببر، شیرین باشید مثل عسل

یه خبر خوب از امروز  1393/6/7 دوباره وبلاگ "یوسف زهرا" شروع به فعالیت میکند

امیدوارم با نظرات گران بهاتون ما را خوشحال و در پیشرفتش کمک کنید

دوستون دارم  تا بعد خدا حافظ

محمد مهدی

http://mehdisahibzaman.blogfa.com



نوشته شده در تاریخ جمعه 93/6/7 توسط محمد مهدی
<      1   2   3      >
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}